RetailTech: Kruidvat lanceert eigen digitaal schermennetwerk in 775 winkels

RetailTech: Kruidvat lanceert eigen digitaal schermennetwerk in 775 winkels

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Kruidvat, Zara en Decathlon.

 

Kruidvat

Kruidvat start deze week met de uitrol van een eigen digital out-of-home (DOOH)-netwerk in Nederland. Binnen 3 maanden worden 400 winkels uitgerust met digitale schermen. Dit aantal moet doorgroeien naar uiteindelijk 775 vestigingen. De schermen worden geplaatst in de etalages van de drogisterijketen en moeten klanten inspireren met actuele, relevante aanbiedingen. De digitale schermen hebben een gemiddeld bereik van zo’n 5 miljoen winkelbezoekers per week. Het netwerk is inzetbaar voor zowel promoties gericht op directe aankopen als voor merkcampagnes die mikken op meer bekendheid. Door het combineren van online en offline klantdata wil Kruidvat de geboden aanbiedingen steeds beter afstemmen op de behoeften van de klant.


Zara

Zara heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn mobiele app: Travel...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Kruidvat, Zara en Decathlon.

 

Kruidvat

Kruidvat start deze week met de uitrol van een eigen digital out-of-home (DOOH)-netwerk in Nederland. Binnen 3 maanden worden 400 winkels uitgerust met digitale schermen. Dit aantal moet doorgroeien naar uiteindelijk 775 vestigingen. De schermen worden geplaatst in de etalages van de drogisterijketen en moeten klanten inspireren met actuele, relevante aanbiedingen. De digitale schermen hebben een gemiddeld bereik van zo’n 5 miljoen winkelbezoekers per week. Het netwerk is inzetbaar voor zowel promoties gericht op directe aankopen als voor merkcampagnes die mikken op meer bekendheid. Door het combineren van online en offline klantdata wil Kruidvat de geboden aanbiedingen steeds beter afstemmen op de behoeften van de klant.


Zara

Zara heeft een nieuwe functie toegevoegd aan zijn mobiele app: Travel Mode. Gebruikers ervan kunnen producten bekijken en kopen die beschikbaar zijn in het land waar zij zich bevinden, zoals Italië, het Verenigd Koninkrijk of Japan. Ook is het mogelijk om de dichtstbijzijnde Zara-winkels te lokaliseren en aanbevelingen te krijgen voor restaurants, musea en andere bezienswaardigheden. Om Travel Mode te activeren, moeten gebruikers in de app hun locatie instellen op het land waarin ze verblijven. Aankopen verschijnen vervolgens in een aparte tab in het winkelgedeelte van de app, in de lokale valuta en met bijbehorende betaalmethoden. De aankopen kunnen rechtstreeks worden bezorgd bij verblijfslocaties zoals hotels.


Decathlon

Decathlon Frankrijk lanceert Visio Store, een digitale adviesdienst waarmee klanten gratis een videogesprek kunnen voeren met een productspecialist. De service is bedoeld om het aankoopproces van met name technische of prijzige producten laagdrempeliger en klantgerichter te maken. Via de website kunnen klanten direct vanaf een productpagina of via een aparte dienstpagina, een afspraak maken met een specialist. In het videogesprek demonstreren adviseurs producten vanuit een speciaal ingerichte showroom, met zoomcamera’s voor technische details. Bij bergsportartikelen wordt ook augmented reality ingezet, bijvoorbeeld om tenten virtueel op ware grootte te tonen. De Visio Store werd vorig jaar getest voor e-bikes, waarbij bijna de helft van de gesprekken tot een aankoop leidde. Inmiddels is Visio Store beschikbaar voor fietsen, fitness, bergsport en golf. In de zomer van 2025 volgt hardlopen. Decathlon overweegt verdere uitbreiding naar andere sportcategorieën en markten.


RetailTrends organiseert ook dit jaar weer het evenement What's Next in RetailTech. Dat vindt plaats op 13 november 2025 in het AFAS Theater in Leusden. Informatie over het evenement is op deze pagina te vinden. Hier worden ook de sprekers van het evenement op een later moment bekendgemaakt.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 52.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!