Gymshark beloont zweten en shoppen met loyaliteitsprogramma
Gepubliceerd op 21 mei 2025 om 12:58
Gymshark heeft zijn eerste loyaliteitsprogramma gelanceerd: Gymshark Loyalty. Met het nieuwe spaarprogramma kunnen klanten 'experience points' (XP) verdienen door zich aan te melden voor e-mails, online aankopen te doen, of workouts te voltooien via de trainingsapp van het Britse sportmerk.
Het programma kent 4 levels. Bij elke stap omhoog krijgen deelnemers toegang tot exclusieve voordelen, zoals een jaarlijks cadeau, vroege toegang tot productlanceringen en kortingsvouchers.
De lancering van het loyaliteitsprogramma volgt op een roerige periode voor het Britse merk. Gymshark boekte over 2024 een recordomzet van omgerekend ongeveer 540 miljoen euro, tegenover ongeveer 470 miljoen euro in 2023. Wel maakte het bedrijf fors minder winst. Onderaan de streep bleef er omgerekend 2,2 miljoen euro nettowinst over, een miljoen minder dan het jaar ervoor.
Banen schrappen
Als onderdeel van een brede herstructurering maakte Gymshark begin deze maand bekend dat 296 banen – bijna een derde van het personeelsbestand – op de tocht staan. Tegelijkertijd beloofde het bedrijf 168 nieuwe banen te creëren om ‘toekomstige groei te stimuleren’ bij zowel de e-commercekanalen als in de fysieke retail.
Begin dit jaar opende het merk in Dubai de eerste winkel buiten thuismarkt het Verenigd Koninkrijk. In Nederland opent het merk binnenkort in de Amsterdamse Kalverstraat de eerste fysieke winkel op het Europese vasteland. Een outletwinkel van Gymshark in Designer Outlet Roermond is een maand geleden geopend.
Britse sportmerken als Gymshark en AYBL zijn aan een snelle opmars bezig. Wat doen ze anders en wat kunnen ze van elkaar en de gevestigde sportmerken leren? Je leest het hier.