Lidl zag vorig jaar de omzet met 5,3 procent stijgen naar 132,1 miljard euro. Daarmee was de supermarktketen goed voor driekwart van de totale omzet van de Schwarz Gruppe.
De groei was mede te danken aan de opening van 300 nieuwe winkels. Wereldwijd heeft de supermarktketen nu zo'n 14.200 vestigingen, waarvan circa 440 in Nederland. Zusterformule Kaufland groeide met 2,9 procent naar 35,2 miljard euro. De totale online-omzet bleef met 1,7 miljard euro nagenoeg gelijk.
De Schwarz Gruppe, waar ook afvalverwerker PreZero onder valt, trok vorig jaar 8,6 miljard euro uit voor investeringen. Het meeste geld ging naar uitbreiding van het winkelnetwerk en naar nieuwe magazijnen. Ook werd er geïnvesteerd in datacenters in Europa. Dit jaar doet het concern er met 9,6 miljard euro, waarvan 3,7 miljard in Duitsland, nog een schepje bovenop.
Reacties 0