In de nieuwe podcastserie Merken langs de meetlat onderzoeken RetailTrends-oprichter Marcel ten Holte en Hendrik Beerda in 3 afleveringen de wereld van Nederlandse retailmerken.
In deze derde en slotaflevering bekijken ze de 10 merken waarvan de meeste groei te verwachten valt. Opvallend is dat deze top 10 voor een groot deel bestaat uit discounters, waaronder de Chinese spelers Shein en Temu. Wat betekent dat voor het Nederlandse retaillandschap?
Deze RetailTrends-podcast wordt mede mogelijk gemaakt door Comarch.
Hier vind je deel 1, en deel 2.
Brands in Retail
Merkenexpert Hendrik Beerda doet sinds 2015 onderzoek naar de 100 sterkste retailmerken in Nederland. RetailTrends.nl presenteert de opvallendste uitkomsten.
Op het RetailTrends-event Brands in Retail van 27 mei gaat Beerda in op de belangrijkste uitkomsten van het Retail Merkenonderzoek. Ook kijkt hij naar de mogelijkheden van sponsoring voor reputatieversterking van een merk, nu reclame minder effectief wordt.
Op basis van het Retail Merkenonderzoek 2025 worden daarnaast 3 nieuwe awards uitgereikt:
- Vriendelijk winkelpersoneel
- Aantrekkelijke aanbiedingen
- Goede prijs-kwaliteitverhouding
Kijk hier voor meer informatie over de line-up van Brands in Retail en tickets.
Reacties 0