Nederlanders besteden 1,9 miljard euro bij fastfoodketens

Nederlanders besteden 1,9 miljard euro bij fastfoodketens

Nederlanders geven jaarlijks in totaal 1,9 miljard euro uit bij de grootste fastfoodketens. Gemiddeld besteden ze 23 euro per bezoek. Dat blijkt uit onderzoek van Multiscope onder bijna 7.200 Nederlanders.

Bij sushiketens wordt het meest uitgegeven, waarschijnlijk simpelweg omdat sushi duurder is dan andere fastfoodproducten. SushiPoint staat met 50 euro bovenaan, gevolgd door Mr. Sushi (49 euro).

Spare Rib Express staat op de derde plaats met een gemiddelde besteding van 39 euro. Daarna volgen New York Pizza (27 euro) en Domino's Pizza (24 euro). Bij Smullers (7 euro), The Döner Company (11 euro) en Febo (12 euro) zijn bezoekers het minst kwijt.

De groep 35- tot en met 49-jarigen besteedt het meest: gemiddeld 26 euro. Bezoekers tussen de 18 en 34 jaar geven gemiddeld 22 euro uit en 50-plussers komen op 20 euro uit.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!