Crisp breidt zijn activiteiten uit naar foodservice. De online supermarkt, bekend om zijn aanbod van lokale en seizoensgebonden producten, gaat voortaan ook bedrijfsrestaurants en basisscholen bedienen.
Crisp is hiervoor samenwerkingen aangegaan met Sodexo Nederland, wereldwijd dienstverlener in food & facility services, en met TommyTomato, leverancier van vegetarische schoolmaaltijden. Met deze stap wil de online supermarkt zijn impact vergroten en tegelijkertijd de afzetmogelijkheden voor zijn netwerk van kleinschalige boeren, telers en makers verbreden.
"Naast consumenten kunnen nu ook bedrijven en instellingen gebruikmaken van ons leveranciersnetwerk. De vraag vanuit het bedrijfsleven groeit hard: onze omzet in bedrijfslunches binnen het MKB groeit met 50 procent per jaar", zegt Michiel Roodenburg, medeoprichter van Crisp.
In eerste instantie krijgt de samenwerking vorm bij 6 klanten van Sodexo's foodservice-merk Modern Recipe. Voor die bedrijfsrestaurants worden de ingrediënten van Crisp bereid in bijvoorbeeld dagsalades, warme maaltijden en sandwiches.
In samenwerking met TommyTomato verzorgt Crisp ook vegetarische schoolmaaltijden, waarbij Crisp de ingrediënten levert en een deel van de maaltijden bereidt. TommyTomato is verantwoordelijk voor de recepten en distributie.
Reacties 0