Albert Heijn en de Vereniging Albert Heijn Franchisenemers (VAHFR) hebben een akkoord bereikt over nieuwe toekomstbestendige afspraken tussen de partijen. Daarmee is onder meer het 10-jaar durende juridisch geschil tussen de partijen bijgelegd.
Het juridisch geschil gaat onder meer over onverdeelde marge en stamt al uit 2014. De franchisers vermoedden dat het hoofdkantoor lucratieve deals maakte waar zij niet van profiteren en de eigen AH-winkels wel. Over de precieze uitkomst van het geschil wordt niet gecommuniceerd.
De franchisers en Albert Heijn hebben nu afspraken gemaakt over winkelmarketing, de vergoeding voor AH Online en retailmedia. De franchisers krijgen meer erkenning in de rol binnen de omnichannelstrategie van Albert Heijn, onder meer voor het gebruik van de digitale schermen in de winkel.
De ruim 130 ondernemers in de VAHFR runnen ruim 300 Albert Heijn-winkels in Nederland. In totaal heeft de grootste supermarktketen van Nederland iets meer dan 1.000 reguliere Albert Heijn-winkels.
Reacties 0