Matcha-merk Yoisho verwacht jaaromzet van 4 tot 6 miljoen euro
Gepubliceerd op 9 september 2025 om 15:01
RetailRookie Yoisho heeft zijn omzetverwachting voor 2025 bijgesteld van 1,7 miljoen euro naar 4 tot 6 miljoen euro. Dat vertellen de oprichters van het matcha-merk Merel Habbé en Cecile Koeckhoven tegen RetailTrends.
Om de groei richting deze verwachte miljoenenomzet te realiseren wordt het team uitgebreid. Er komen meer senior personeelsleden aan boord, onder wie een e-commercemanager. "Tegen mei 2026 verwachten we het team te hebben verdubbeld van 5 naar 10 personeelsleden."
Yoisho wil uiteindelijk een lifestylemerk worden en in meer 'grote, mooie warenhuizen' liggen. Over de grens ziet de startup potentie in Scandinavië. "We willen het grootste matcha-merk van Europa worden, maar wel high-end."
Yoisho verkoopt 100 procent ceremonial grade matcha afkomstig uit het Japanse vulkanische gebied Kagoshima. De bladeren worden handmatig geoogst en gemalen volgens traditionele methodes. De startup verkoopt matcha en benodigdheden om het groene drankje te maken en chocolade via de eigen webshop en ligt sinds kort in de schappen van de Bijenkorf, waar het onlangs ook een pop-upstore opende in de vestiging in Rotterdam. Verder levert het b2b aan horecazaken, van Amsterdam tot Praag.