RetailRookie Yoisho breidt team uit voor Europese groei
Gepubliceerd op 6 oktober 2025 om 15:10
Matchamerk Yoisho heeft zijn team uitgebreid met 3 nieuwe medewerkers, waaronder een head of supplychain en een head of e-commerce. Daarmee bereidt de RetailRookie zich voor op verdere groei in Europa, zo meldt medeoprichter Merel Habbé op LinkedIn.
Fleur Jongh is benoemd tot head of supplychain. Zij vervulde eerder dezelfde functie hiervoor bij Anna + Nina en startte op 1 september bij Yoisho. Een maand later trad Valéry Maliouga aan als head of e-commerce. Hij werkte bijna 6 jaar bij Stone Fashion, waarvan de laatste 1 jaar en 10 maanden als head of e-commerce. Op zijn cv prijken verder namen als Goldbergh, Freshcotton en Goosecraft.
Daarnaast is Cornelie van Gestel benoemd tot zogenoemde creative. In deze rol is zij verantwoordelijk voor social media en advertenties van het merk."Ik ben zo trots op hoe ons team groeit en ik heb echt het gevoel dat we klaar zijn om door heel Europa uit te breiden", aldus Habbé.
Miljoenenomzet
Eerder verhoogde het matchamerk zijn omzetverwachting voor dit jaar van 1,7 miljoen naar 4 tot 6 miljoen euro. Om de groei naar deze verwachte miljoenenomzet te realiseren blijft het bedrijf investeren in uitbreiding van het team. "Tegen mei 2026 verwachten we het team te hebben verdubbeld van 5 naar 10 personeelsleden", aldus oprichters Cecile Koeckhoven en Merel Habbé eerder tegenover RetailTrends.
ls er dit jaar 1 drankje is dat de show steelt, dan is het wel matcha. Meer lezen over hoe Yoisho succes boekt met het groene Japanse wonderdrankje? Lezen kan hier.