Kleurrijk, retro en een tikkeltje eigenzinnig, zo laat de nieuwe King Louie-winkel in Haarlem zich het beste omschrijven. Het damesmodemerk vestigde zich aan Kleine Houtstraat 14, middenin het historische centrum van de stad.
Deze levendige straat is gevuld met unieke boetiekjes, speciaalzaken en eettentjes. Met de komst van dit nieuwe filiaal telt het modemerk nu 3 winkels in Nederland. Eerder opende het filialen in Amsterdam en Utrecht. In Zwitserland heeft het merk ook 2 winkels: in Zurich en Genève.
Hoewel de winkel sinds juli open is, vindt de feestelijke, officiële opening plaats op 26 september. Het modemerk staat bekend om zijn kleurrijke en tijdloze prints, duurzame materialen en vintage-geïnspireerde collecties. In het nieuwe filiaal kunnen klanten de volledige collectie ervaren, ontdekken en passen.
Kleurrijk, retro en een tikkeltje eigenzinnig, zo laat de nieuwe King Louie-winkel in Haarlem zich het beste omschrijven. Het damesmodemerk vestigde zich aan Kleine Houtstraat 14, middenin het historische centrum van de stad.
Deze levendige straat is gevuld met unieke boetiekjes, speciaalzaken en eettentjes. Met de komst van dit nieuwe filiaal telt het modemerk nu 3 winkels in Nederland. Eerder opende het filialen in Amsterdam en Utrecht. In Zwitserland heeft het merk ook 2 winkels: in Zurich en Genève.

Hoewel de winkel sinds juli open is, vindt de feestelijke, officiële opening plaats op 26 september. Het modemerk staat bekend om zijn kleurrijke en tijdloze prints, duurzame materialen en vintage-geïnspireerde collecties. In het nieuwe filiaal kunnen klanten de volledige collectie ervaren, ontdekken en passen.

King Louie ontstond in de jaren 80 toen oprichters Ann Berlips en George Cramer hun liefde voor vintagemode deelden door unieke vondsten te verkopen op de Noordermarkt. Die liefde en inspiratie voor vintage staat vandaag de dag nog steeds centraal: iedere collectie begint met prints die hun oorsprong vinden in retro dessins en patronen. Het merk wil synoniem staan voor vrijheid, optimisme en individualiteit en wil het net even anders doen.
King Louie groeide uit tot een internationaal modemerk voor vrouwen die houden van vintage mode met een moderne twist. Het merk heeft duurzaamheid en eerlijke productie naar eigen zeggen hoog in het vaandel staan. Collecties zouden worden ontworpen met respect voor mens en milieu.
Naast de eigen brandstores in Nederland en Zwitserland is het merk ook te verkrijgen in diverse outlets, zoals Batavia Stad en via shop-in-shops.



RetailTrends bezocht een tijdje geleden de stad Haarlem voor de serie 'RetailTrends speelt Monopoly'. De Houtstraat, bekend van het Monopoly-bord bestaat niet, maar de Grote én de Kleine Houtstraat wel. Hier lees je meer over de handelsstad.