Loewe ziet omzet stijgen; nettowinst daalt

Loewe ziet omzet stijgen; nettowinst daalt

De nettowinst daalde met 24 procent, ondanks de omzetstijging van bijna 10 procent.

Loewe heeft over 2024 meer omzet geboekt dan over boekjaar 2023. Wel daalde de nettowinst fors, zo blijkt uit gedeponeerde jaarverslagen in handen van het Spaanse Expansión.

De omzet van het dochterbedrijf van LVMH, moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, steeg 9,2 procent tot 885,2 miljoen euro. De omzetstijging is te danken aan de EMEA-regio (+18,7 procent), Japan (+27,6 procent) en de Verenigde Staten (+31,2 procent). Net als veel luxemerken staat Loewe in Azië onder druk. De omzet daalde daar dan ook met -13,8 procent.

De omzetstijging leidde niet tot een beter resultaat voor Loewe. De nettwinst daalde met 24 procent tot 157 miljoen euro. Het bedrijf wijt dit aan een algehele kostenstijging binnen de onderneming.

Loewe heeft in Nederland een flagshipstore op de P.C. Hooftstraat. Daarnaast wordt het merk in verschillende warenhuizen, waaronder de Bijenkorf, verkocht. Loewe behoort al sinds 2023 tot de top-5 van populairste merken volgens de Lyst-index. In de laatste lijst stond het op plek 2, achter Prada's Miu Miu.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!