Loewe ziet omzet stijgen; nettowinst daalt
Gepubliceerd op 1 oktober 2025 om 10:46
Loewe heeft over 2024 meer omzet geboekt dan over boekjaar 2023. Wel daalde de nettowinst fors, zo blijkt uit gedeponeerde jaarverslagen in handen van het Spaanse Expansión.
De omzet van het dochterbedrijf van LVMH, moederbedrijf van onder andere Louis Vuitton, steeg 9,2 procent tot 885,2 miljoen euro. De omzetstijging is te danken aan de EMEA-regio (+18,7 procent), Japan (+27,6 procent) en de Verenigde Staten (+31,2 procent). Net als veel luxemerken staat Loewe in Azië onder druk. De omzet daalde daar dan ook met -13,8 procent.
De omzetstijging leidde niet tot een beter resultaat voor Loewe. De nettwinst daalde met 24 procent tot 157 miljoen euro. Het bedrijf wijt dit aan een algehele kostenstijging binnen de onderneming.
Loewe heeft in Nederland een flagshipstore op de P.C. Hooftstraat. Daarnaast wordt het merk in verschillende warenhuizen, waaronder de Bijenkorf, verkocht. Loewe behoort al sinds 2023 tot de top-5 van populairste merken volgens de Lyst-index. In de laatste lijst stond het op plek 2, achter Prada's Miu Miu.