Asos lanceert live shopping platform
Gepubliceerd op 7 oktober 2025 om 09:54
Online moderetailer Asos heeft het videoplatform Asos Live gelanceerd. Via de app kunnen klanten live of on demand video’s bekijken, stylingtips en beautytutorials volgen en de getoonde producten direct aanschaffen.
"Modefans ontdekken hun stijl vandaag de dag via video en door creators gemaakte content", verklaart Anthony Ben Sadoun, evp digital product bij Asos. "Asos Live brengt die inspiratie direct in de winkelervaring."
De uitrol volgt op een succesvolle pilot. Met Asos Live wil de Britse retailer content en commerce nauwer met elkaar verbinden.
Het in 2000 opgerichte modebedrijf heeft zo'n 18 miljoen actieve klanten in meer dan 200 markten. Asos wist in de eerste helft van 2025 zijn verlies terug te dringen. Desondanks daalde de totale omzet met 13 procent tot 1,3 miljard pond (toen 1,52 miljard euro). Vooral in Europa (-19 procent) en de Verenigde Staten (-30 procent) liep de verkoop sterk terug.