Asos lanceert live shopping platform

Asos lanceert live shopping platform

Met Asos Live wil de Britse retailer content en commerce nauwer met elkaar verbinden.

Online moderetailer Asos heeft het videoplatform Asos Live gelanceerd. Via de app kunnen klanten live of on demand video’s bekijken, stylingtips en beautytutorials volgen en de getoonde producten direct aanschaffen.

"Modefans ontdekken hun stijl vandaag de dag via video en door creators gemaakte content", verklaart Anthony Ben Sadoun, evp digital product bij Asos. "Asos Live brengt die inspiratie direct in de winkelervaring."

De uitrol volgt op een succesvolle pilot. Met Asos Live wil de Britse retailer content en commerce nauwer met elkaar verbinden.

Het in 2000 opgerichte modebedrijf heeft zo'n 18 miljoen actieve klanten in meer dan 200 markten. Asos wist in de eerste helft van 2025 zijn verlies terug te dringen. Desondanks daalde de totale omzet met 13 procent tot 1,3 miljard pond (toen 1,52 miljard euro). Vooral in Europa (-19 procent) en de Verenigde Staten (-30 procent) liep de verkoop sterk terug.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!