RetailTech: Amazon maakt impulsaankoop makkelijker met 'Add to Delivery'-knop

RetailTech: Amazon maakt impulsaankoop makkelijker met 'Add to Delivery'-knop

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Colruyt, Amazon en Asda.

Amazon

Amazon heeft in de Verenigde Staten een nieuwe functie gelanceerd waarmee Prime-leden met één tik extra producten kunnen toevoegen aan een lopende bestelling. De zogeheten Add to Delivery-optie is beschikbaar via de Amazon Shopping-app en de mobiele website.

Met de nieuwe functie wil Amazon het bestelproces verder vereenvoudigen. Als het artikel nog op tijd aan een lopende levering kan worden toegevoegd, verschijnt de Add to Delivery-knop automatisch tijdens het winkelen. Klanten hoeven niet opnieuw af te rekenen of verzendkosten te betalen. Wie zich bedenkt, kan de toevoeging direct ongedaan maken via een Undo-knop. De functie is momenteel uitsluitend beschikbaar voor Prime-leden.

Bol

Bol introduceert vanaf eind oktober in de app de Cadeauhulp: een AI-tool die op basis van een beschrijving van de ontvanger en zijn of haar...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Colruyt, Amazon en Asda.

Amazon

Amazon heeft in de Verenigde Staten een nieuwe functie gelanceerd waarmee Prime-leden met één tik extra producten kunnen toevoegen aan een lopende bestelling. De zogeheten Add to Delivery-optie is beschikbaar via de Amazon Shopping-app en de mobiele website.

Met de nieuwe functie wil Amazon het bestelproces verder vereenvoudigen. Als het artikel nog op tijd aan een lopende levering kan worden toegevoegd, verschijnt de Add to Delivery-knop automatisch tijdens het winkelen. Klanten hoeven niet opnieuw af te rekenen of verzendkosten te betalen. Wie zich bedenkt, kan de toevoeging direct ongedaan maken via een Undo-knop. De functie is momenteel uitsluitend beschikbaar voor Prime-leden.

Bol

Bol introduceert vanaf eind oktober in de app de Cadeauhulp: een AI-tool die op basis van een beschrijving van de ontvanger en zijn of haar interesses de meest geschikte cadeausuggesties doet. Daarnaast heeft de e-commercereus de Grote Speelgoedapp uitgebreid met meer interactieve content, waaronder nieuwe video’s, quizzen en puzzels. Tijdens de sinterklaasperiode verschijnen dagelijks exclusieve afleveringen van de Club van Sinterklaas, en met behulp van AI ontvangen kinderen gepersonaliseerde videoboodschappen. Ouders houden daarbij volledig toezicht via het ouderaccount. Ook de digitale verlanglijst, die gemaakt kan worden met QR-codes in het boek, komt rechtstreeks in hun account terecht.

Mattel

Speelgoedfabrikant Mattel werkt samen met OpenAI om te experimenteren met het nieuwe AI-videomodel Sora 2, een technologie die tekst of beeldmateriaal kan omzetten in realistische, bewegende videobeelden. Samen met OpenAI onderzoekt Mattel hoe ze productideeën sneller tot leven kunnen brengen. "Zo kan 1 van de ontwerpers van Mattel nu beginnen met een schets en deze vroege concepten omzetten in iets wat je kunt zien, delen en waarop je kunt reageren", aldus OpenAI-ceo Sam Altman. De pilot past in Mattels bredere strategie om digitalisering en AI te integreren in zijn ontwerp- en marketingprocessen.

RetailTrends organiseert ook dit jaar weer het evenement RetailTrends Tech. Dat vindt plaats op 13 november 2025 in het AFAS Theater in Leusden. Informatie over het evenement is op deze pagina te vinden. Hier worden ook de sprekers van het evenement bekendgemaakt

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!