RetailTech: Intimissimi trekt voorbijgangers met aaibare reclameborden

RetailTech: Intimissimi trekt voorbijgangers met aaibare reclameborden

RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Tesco, Intimissimi en Walmart.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Tesco, Intimissimi en Walmart.


Intimissimi

Het Italiaanse lingeriemerk Intimissimi heeft in New York en Los Angeles een opvallende out-of-homecampagne gelanceerd rond zijn bestverkochte kasjmiercollectie. De zogeheten ‘feel the billboard’-installaties zijn volgens het merk de eerste billboards ter wereld die voorbijgangers letterlijk laten voelen aan het product. Op straatniveau kunnen mensen de zachtheid van het kasjmier van de bestverkochte top ervaren via een vergrote stofstaal op het reclamebord. Volgens Intimissimi is de actie bedoeld om consumenten te laten kennismaken met het ‘tweede-huidgevoel’ van het materiaal en hen zo te verleiden tot aankoop.


Tesco

Tesco heeft nieuwe toegankelijkheidsopties geïntroduceerd voor klanten met een visuele beperking bij de zelfscankassa’s in zowel het Verenigd Koninkrijk als Ierland. Klanten kunnen op het display van de kassa's onder meer kiezen voor een hoog contrastmodus en een grotere tekst, om het afrekenen makkelijker te maken. De innovatie is mogelijk dankzij het nieuwe kassaplatform dat Tesco onlangs op grote schaal in meerdere landen heeft uitgerold.

Walmart

Walmart werkt samen met OpenAI om klanten en leden direct via ChatGPT online aankopen te laten doen. Met deze AI-gestuurde winkelervaring verschuift het winkelen van reactief naar proactief: het systeem leert, plant en voorspelt behoeften van klanten, nog voordat ze die bij zichzelf herkennen. Van boodschappen plannen tot nieuwe producten ontdekken, klanten kunnen eenvoudig chatten en kopen via een 'Instant Checkout', waarna Walmart zorgt voor de verdere afhandeling. De samenwerking met ChatGPT bouwt voort op de bestaande inzet van AI binnen Walmart en Sam’s Club – de ledenclub waar klanten in bulk kunnen inkopen tegen lage prijzen – zoals het verbeteren van productcatalogi, het verkorten van doorlooptijden bij de klantenservice en het bevorderen van AI-vaardigheden onder medewerkers.

RetailTrends organiseert ook dit jaar weer het evenement RetailTrends Tech. Dat vindt plaats op 13 november 2025 in het AFAS Theater in Leusden. Informatie over het evenement is op deze pagina te vinden. Hier worden ook de sprekers van het evenement bekendgemaakt.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!