Tandenborstelmerk Boombrush past naam aan

Tandenborstelmerk Boombrush past naam aan

Met BOOM. wil het bedrijf in 2026 de 'horizon breder trekken', zegt ceo Eva van Steijn.

Het Nederlandse tandenborstelmerk Boombrush poetst een stukje van zijn merknaam weg. Het gaat verder als Boom (in kapitalen en met een punt erachter). Dat meldt ceo a.i. Eva van Steijn op LinkedIn.

Met de nieuwe naam wil de ceo in 2026 de 'horizon breder trekken'. Het bedrijf wil meer producten gaan aanbieden aan meer mensen. "Boom.brush blijft als label bestaan voor de tandenborstels. Onze tandpasta's vallen straks onder Boom.paste."

De ceo stapte 6 maanden geleden in bij het bedrijf. Volgens haar 'draaien de tandwielen lekker'. Van Steijn zegt dat het bedrijf een stap maakt naar een volgende fase: "Daarin houden we vast wat werkt – duurzaamheid, kwaliteit en service – maar voegen we iets toe: lef."

Tandenborsteloorlog
Het Nederlandse merk is bekend van de tandenborsteloorlog met Philips. Philips was naar de rechtbank in Den Haag gestapt, omdat het vindt dat het in 2019 opgerichte Boombrush een kopie heeft gemaakt van zijn Diamondclean-tandenborstel uit de Sonicare-lijn. Begin juli werd bekend dat die strijd nog niet gestreden is en dat de multinational in hoger beroep gaat. Over dat hoger beroep heeft Van Steijn op dit moment nog geen updates, meldt ze.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!