Tandenborstelmerk Boombrush past naam aan
Gepubliceerd op 20 oktober 2025 om 15:55
Het Nederlandse tandenborstelmerk Boombrush poetst een stukje van zijn merknaam weg. Het gaat verder als Boom (in kapitalen en met een punt erachter). Dat meldt ceo a.i. Eva van Steijn op LinkedIn.
Met de nieuwe naam wil de ceo in 2026 de 'horizon breder trekken'. Het bedrijf wil meer producten gaan aanbieden aan meer mensen. "Boom.brush blijft als label bestaan voor de tandenborstels. Onze tandpasta's vallen straks onder Boom.paste."
De ceo stapte 6 maanden geleden in bij het bedrijf. Volgens haar 'draaien de tandwielen lekker'. Van Steijn zegt dat het bedrijf een stap maakt naar een volgende fase: "Daarin houden we vast wat werkt – duurzaamheid, kwaliteit en service – maar voegen we iets toe: lef."
Tandenborsteloorlog
Het Nederlandse merk is bekend van de tandenborsteloorlog met Philips. Philips was naar de rechtbank in Den Haag gestapt, omdat het vindt dat het in 2019 opgerichte Boombrush een kopie heeft gemaakt van zijn Diamondclean-tandenborstel uit de Sonicare-lijn. Begin juli werd bekend dat die strijd nog niet gestreden is en dat de multinational in hoger beroep gaat. Over dat hoger beroep heeft Van Steijn op dit moment nog geen updates, meldt ze.