TerStal zet groeilijn in 2025 voort met 14 procent meer omzet

TerStal zet groeilijn in 2025 voort met 14 procent meer omzet

Ook online houdt de groei aan, met een plus van ruim 25 procent. Dat laat terStal weten aan RetailTrends.

Modeketen terStal blijft stevig doorgroeien. In de eerste 9 maanden van 2025 realiseerde het Twentse familiebedrijf een omzetstijging van 14 procent. Ook online houdt de groei aan, met een plus van ruim 25 procent. Dat laat terStal weten aan RetailTrends.

De resultaten volgen op een sterk 2024, waarin terStal zijn omzet met 17 procent zag toenemen van 96,8 miljoen euro naar 113 miljoen euro inclusief btw. De brutobedrijfswinst (ebitda) steeg in dat jaar met ruim 60 procent, van 4,3 miljoen euro in 2023 naar 6,9 miljoen euro.

In een eerder interview met RetailTrends gaf algemeen directeur Niek Gloudemans aan dat de kracht van terStal ligt in de balans tussen prijs, kwaliteit en mode. "We hebben ons de afgelopen jaren denk ik wel losgemaakt van ketens als Zeeman en Wibra. Waar zij zich richten op de laagste prijs, zorgen wij voor een goede balans tussen prijs en kwaliteit. Ook zitten wij dichter op modetrends en vernieuwen voortdurend, waarmee we onze klanten proberen te verrassen."

De groei komt uit zowel de ruim 200 fysieke winkels als de webshop. De online omzet nam in 2024 met meer dan 35 procent toe en vormt een steeds belangrijker onderdeel van de totale verkoop.

Het bedrijf verwacht de positieve lijn ook in het laatste kwartaal van 2025 door te zetten.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!