Puma benoemt Nederlander Ronald Reijmers tot vp global retail
Gepubliceerd op 24 oktober 2025 om 12:36
Het Duitse sportmerk Puma heeft de Nederlander Ronald Reijmers (55) benoemd tot vice president global retail. Vanaf 1 november wordt hij verantwoordelijk voor de ontwikkeling van alle winkels en outletstores van het merk wereldwijd.
Reijmers brengt bijna 30 jaar ervaring in de sportretail met zich mee. Hij werkte ruim 20 jaar bij Nike in diverse leidinggevende functies en was onder meer 4 jaar vice president general manager Europe bij Adidas. De afgelopen anderhalf jaar vervulde hij de rol van interim global retail director bij Gymshark.
"Ronald is een zeer ervaren leider met een sterke staat van dienst binnen de branche. Hij brengt diepgaande wereldwijde expertise mee op het gebied van retailstrategie en -operaties, en zal ons helpen om verdere groei te realiseren binnen ons wereldwijde retailkanaal", zegt Puma’s chief commercial officer Matthias Bäumer.
Opsplitsing d2c-activiteiten
Puma maakte tegelijk bekend zijn direct-to-consumeractiviteiten op te splitsen in 2 afzonderlijke focusgebieden: global retail en global e-commerce. Erik Janshen, die eerder verantwoordelijk was voor beide onderdelen, verlaat het bedrijf om elders een nieuwe uitdaging aan te gaan. Puma kondigt binnen enkele weken aan wie de leiding krijgt over het wereldwijde e-commercekanaal.
De benoeming van Reijmers volgt op eerdere wisselingen in het leiderschapsteam van het sportmerk. Deze zomer traden Andreas Hoeld en Andreas Hubert aan als respectievelijk ceo en coo van Puma.