Superdry weer winstgevend na jaar van herstructurering
Gepubliceerd op 30 oktober 2025 om 16:13
Superdry schrijft weer zwarte cijfers. Het Britse modemerk sloot boekjaar 2025 af met een winst vóór belastingen van 33,8 miljoen pond (bijna 38,5 miljoen euro), na een verlies van 48,3 miljoen pond een jaar eerder.
De omzet daalde met 23 procent tot 374,6 miljoen pond (ruim 423 miljoen euro), onder meer door geplande winkelafsluitingen, minder kortingsacties en een herzien groothandelsnetwerk. De daling gold voor alle verkoopkanalen: winkels (-22 procent), e-commerce (-25 procent) en groothandel (-23 procent).
Volgens ceo Julian Dunkerton was 2025 "een transformerend jaar" voor het bedrijf. "We hebben moeilijke maar noodzakelijke beslissingen genomen om het bedrijf te herstructureren, onze marges te herstellen en financiële stabiliteit te bereiken. Onze focus op design, kwaliteit en duurzaamheid begint opnieuw aan te slaan bij klanten."
Daarnaast lanceerde Superdry een vernieuwde website en onderging het merk een volledige rebranding naar Superdry & Co, inclusief een nieuw logo en winkelconcept.
Voor 2026 verwacht het bedrijf verdere groei, door een efficiëntere organisatie en de nadruk op verkoop tegen vaste prijzen. Op de middellange termijn mikt Superdry op een omzet tussen 350 en 450 miljoen pond en een winstgevendheid van enkele procenten.
Superdry werd opgericht in 2003 en beschikt over 133 eigen winkels in het VK, Europa en de VS, plus 158 franchisewinkels in 22 landen. In Nederland beschikt Superdry over winkels in Maastricht, Tilburg, Groningen, Breda, Leiden, Arnhem en outlets in Roermond, Lelystad en Roosendaal.