Online outlet The Outnet wisselt van eigenaar

Online outlet The Outnet wisselt van eigenaar

Het moederbedrijf van luxeplatforms als MyTheresa, Net-A-Porter en Mr Porter verkoopt het voor 30 miljoen dollar.

The Outnet, een online outlet voor luxe mode, komt in andere handen. Het moederbedrijf van luxeplatforms als MyTheresa, Net-A-Porter en Mr Porter - LuxExperience - verkoopt het voor 30 miljoen dollar (26 miljoen euro) aan het in New York gevestigde The O Group.

De verkoop omvat alle activa van The Outnet, waaronder de merknaam, klantenbestanden, voorraad, het distributiecentrum in de Verenigde Staten en de betrokken medewerkers in de VS en het Verenigd Koninkrijk. LuxExperience wil met deze stap de organisatie eenvoudiger maken en zich meer richten op zijn andere merken.

In het off-price-segment gaat de focus naar Yoox. Door de verkoop kunnen bovendien de luxewebshops Net-A-Porter en Mr Porter sneller worden verbeterd.

The Outnet, opgericht in 2009, realiseerde in het afgelopen boekjaar een omzet van circa 260 miljoen euro. Het biedt kleding en accessoires van vorige seizoenen van luxemerken zoals Stella McCartney, Isabel Marant en Brunello Cucinelli, met kortingen tot 70 procent.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 55.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacatureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ tot 66% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!