Vero Moda heeft een nieuwe creative director in de persoon van Malene Malling. Zij is medeverantwoordelijk voor het ontwerp van een nieuw winkelconcept, dat sinds vorige maand ook in Nederland te zien is. In Zaandam geeft de dochterformule van Bestseller naar eigen zeggen ‘een verfrissende, artistieke en inventieve kijk op het gebruik van ruimte, merchandising en interieurdesign’.
Vero Moda vond het tijd voor een make-over. Alle nieuw te openen winkels worden met het vernieuwde concept uitgerust. In de winkel zijn de ruimtes wit, licht en strak ingericht. Met roze en pistache groen gekleurde squares probeert de modeketen een gevoel van grafische kunst weer te geven.
Kunst speelde volgens de Deense retailer een grote rol tijdens het designproces, dat gericht was op het creëren van een lichtere, frissere ‘gallery-inspired’ uitstraling. De TL- en neonverlichting moeten het artistieke beeld van de winkel versterken.
Het concept is verder gebaseerd op ‘small stories’, waarbij de collectie wordt opgedeeld in verhaallijnen. Iedere verhaallijn heeft een eigen ruimte, omringd door transparante gordijnen. De nieuwe winkel van Vero Moda telt 180 vierkante meter en bevindt zich aan de Gedempte Gracht in Zaandam.
Reacties 0