BCC heeft resultaat 'aanzienlijk verbeterd'

BCC heeft resultaat 'aanzienlijk verbeterd'

Elektronicaketen BCC staat er aanzienlijk beter voor dan een jaar geleden. Dat zegt topman Herman Bramer tegenover BNR Zakendoen. “Ik durf te zeggen dat we gezond zijn, maar we kunnen nog fitter worden dan we vandaag zijn.”

BCC ging ruim een jaar terug van start met een transformatieplan, waarbij in eerste instantie is gekeken naar de efficiency en het onder controle brengen van de kosten. De retailer is al enige jaren verliesgevend. 2017 is volgens Bramer een goed jaar geweest. “Het resultaat is aanzienlijk verbeterd, in lijn met het plan dat is gemaakt.”

De Nederlandse keten bevindt zich inmiddels in de tweede fase, waarbij de focus ligt op het verbeteren van het rendement op de omzet. Daar is onder meer de samenwerking met partners belangrijk in, vertelt Bramer. Hij stelt dat BCC een aantal dingen beter kan dan anderen, maar niet alleen succesvol kan blijven. “Mijn overtuiging is dat niemand dat kan.”

De winkelketen verkoopt sinds vorig jaar via bol.com en die samenwerking gaat als het aan Bramer ligt straks verder. Zo ziet hij een rol voor BCC weggelegd in de aftersales van bol.com. Verder opende BCC begin dit jaar shop-in-shops van Essent en zijn door een samenwerking met Mobiel.nl volgens hem alle telecomproviders aangesloten.

Of er meer shop-in-shops van andere partijen komen, kan Bramer nog niet zeggen. “Dat hangt af of we met de partner waarde kunnen creëren op de winkelvloer.” BCC is volgens hem met meerdere partijen aan het praten ‘om gezamenlijk een goed businessmodel uit te werken’. In de loop van dit jaar komt daar mogelijk meer duidelijkheid over.

RetailTrends