Zo ziet de nieuwe versvisie van Albert Heijn eruit

Albert Heijn heeft zijn vestiging in het Hoofddorpse winkelcentrum Floriande vernieuwd. De supermarktketen zet daar vol in op versproducten. Niet alleen is er veel meer ruimte voor vers gereserveerd, er zijn ook verschillende nieuwe concepten toegevoegd.

Albert Heijn heeft zijn vestiging in het Hoofddorpse winkelcentrum Floriande vernieuwd. De supermarktketen zet daar vol in op versproducten. Niet alleen is er veel meer ruimte voor vers gereserveerd, er zijn ook verschillende nieuwe concepten toegevoegd.

De klant wordt volgens Albert Heijn bij binnenkomst 'overweldigd' door de hoeveelheid vers in de winkel. De winkelindeling kent een aantal 'speelse effecten' die klanten moeten inspireren, zoals een zelfplukkruidentuin, patisserie en een borreleiland, waar klanten hun eigen borrelplank kunnen samenstellen. Hoewel de ruimte voor vers sterk is gegroeid, is volgens de retailer door een 'efficiënt betaalgebied' nog steeds een ruime keuze in houdbaar en non-food behouden.

Door de toepassing van dry misting houdt Albert Heijn zijn groente en fruit langer vers, wat leidt tot minder verspilling. Verder zorgen elektronische schapkaartjes ervoor dat Albert Heijn sneller kan inspelen op de veranderingen in het assortiment. Via een interactief scherm kunnen klanten zware boodschappen bestellen, zoals packs frisdrank of een krat bier, die vervolgens worden thuisbezorgd. Een ander scherm informeert hen over aanbiedingen, recepten en seizoensproducten.

Albert Heijn zegt dit jaar ‘een grote beweging’ in al zijn verscategorieën te maken. Zo zijn deze en vorige week meer dan honderd nieuwe producten toegevoegd bij de bereide maaltijden en salades en is vanaf deze week de vernieuwde Allerhande Box te bestellen. Daarnaast verkoopt de supermarktketen voortaan niet alleen bloemen in de winkel, maar ook online. Via de webshop AH bloemist kunnen consumenten kiezen uit negen boeketten, die op maandag tot en met zaterdag worden thuisbezorgd.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Word member van RetailTrends

€28,75 Per maand

Log in of word member van RetailTrends en krijg toegang tot alle premium content.

Meest gelezen