A.S. Watson Group heeft een gloednieuwe conceptstore geopend in Hongkong. In CKC18, zoals de winkel is genoemd, komen de beste retailformats van het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister samen. Behalve een beautybar is er een foodpark, wijnbar en ‘paradijs voor gameliefhebbers’ te bewonderen. Ook technologische hoogstandjes ontbreken niet.
De winkel is ruim 2.400 vierkante meter groot en is onderverdeeld in vier secties. Naast de health & beauty-winkel WatsonsLab is er het internationale ‘foodemporium’ food le parc, de innovatieve afdeling TechLife by Fortress en de Bar 0001 by Watson’s Wine. In het WatsonsLab is een beautybar, waar make-up met behulp van augmented reality geprobeerd kan worden. Daarvoor is de app Style Me in de winkel beschikbaar gemaakt via tablets, voor meer dan honderd digitale ‘looks’.
A.S. Watson Group heeft een gloednieuwe conceptstore geopend in Hongkong. In CKC18, zoals de winkel is genoemd, komen de beste retailformats van het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister samen. Behalve een beautybar is er een foodpark, wijnbar en ‘paradijs voor gameliefhebbers’ te bewonderen. Ook technologische hoogstandjes ontbreken niet.
De winkel is ruim 2.400 vierkante meter groot en is onderverdeeld in vier secties. Naast de health & beauty-winkel WatsonsLab is er het internationale ‘foodemporium’ food le parc, de innovatieve afdeling TechLife by Fortress en de Bar 0001 by Watson’s Wine. In het WatsonsLab is een beautybar, waar make-up met behulp van augmented reality geprobeerd kan worden. Daarvoor is de app Style Me in de winkel beschikbaar gemaakt via tablets, voor meer dan honderd digitale ‘looks’.
Het foodpark biedt 8.500 keuzes uit ‘gezond en kwalitatief hoogstaand voedsel en onderscheidende smaken van over de hele wereld’. 1.600 producten zijn exclusief bij CKC18 verkrijgbaar. In de wijnbar zijn honderd verschillende wijnen, sake en sterke dranken verkrijgbaar. Als aanvulling op de zevenhonderd verschillende wijnen die in de winkel te koop zijn, is dit volgens A.S. Watson de beste plek om tot rust te komen.
Op de afdeling TechLife worden de meest trendy en innovatieve lifestylegadgets aangeboden. Zo zijn er eSports-producten en exclusieve producten van het telefoonmerk Xiaomi te koop. Verder is er een de GameZ-ruimte – ‘een paradijs voor gameliefhebbers’ – waar bezoekers de nieuwste eSports-uitrusting kunnen uitproberen.
Naast het uitgebreide productassortiment komen er in de winkel ook regelmatig experts om hun ideeën te delen. Zo denkt A.S. Watson aan een kookdemonstratie door een sushimaster, het proeven van sake onder begeleiding van een brouwer, het ontwerpen van gepersonaliseerde make-up door een visagist en gameshows door een eSporter.
De winkel bevindt zich in het Cheung Kong Center, een wolkenkrabber in het centrum van Hongkong. Er worden ook de laatste technologieën op het gebied van retail geïntroduceerd. Zo is het mogelijk om een via een app een maaltijd te reserveren in het foodpark, om de wachttijd tijdens piekuren terug te dringen. Verder kun je er mobiel afrekenen en zijn er onbemande kassa’s. Daardoor kunnen klanten hun aankopen afrekenen door die automatisch te laten scannen.
A.S. Watson Group is in ons land actief met onder meer Kruidvat, Trekpleister en Ici Paris XL. Wereldwijd heeft het concern meer dan 14.300 winkels in 24 landen.