Dit is het make-upconcept van A.S. Watson en L’Oréal

Dit is het make-upconcept van A.S. Watson en L’Oréal

Een gloednieuwe keten uit de koker van A.S. Watson en L’Oréal is van start gegaan in China. Het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister spreekt van een ‘concept make-up store’ en heeft grootse plannen met Colorlab by Watsons, zoals de formule is gedoopt.

Helemaal nieuw is de keten trouwens niet. Begin dit jaar ging de eerste vestiging al open in Shenzhen, gevolgd door nog eens twee winkels in Guangzhou en één in Shanghai. Deze nieuwe ‘experience-based’ make-upwinkels hebben volgens het concern over populariteit niets te klagen, waardoor is besloten om dit jaar nog eens vijftig winkels door heel China te openen.

‘Opvallend zwart’, noemt A.S. Watson het interieur van het retailconcept. Colorlab geldt als een modieuze en trendy winkel, waar make-upartiesten aanwezig zijn om advies te geven en verschillende looks...

Een gloednieuwe keten uit de koker van A.S. Watson en L’Oréal is van start gegaan in China. Het moederbedrijf van Kruidvat en Trekpleister spreekt van een ‘concept make-up store’ en heeft grootse plannen met Colorlab by Watsons, zoals de formule is gedoopt.

Helemaal nieuw is de keten trouwens niet. Begin dit jaar ging de eerste vestiging al open in Shenzhen, gevolgd door nog eens twee winkels in Guangzhou en één in Shanghai. Deze nieuwe ‘experience-based’ make-upwinkels hebben volgens het concern over populariteit niets te klagen, waardoor is besloten om dit jaar nog eens vijftig winkels door heel China te openen.

‘Opvallend zwart’, noemt A.S. Watson het interieur van het retailconcept. Colorlab geldt als een modieuze en trendy winkel, waar make-upartiesten aanwezig zijn om advies te geven en verschillende looks bij klanten te proberen.

Een van de meest in het oog springende onderdelen van de winkel is de make-upbalie van L’Oréal Paris en Maybelinne, twee van de populairste merken van L’Oréal. In totaal nemen die meer dan dertig procent van het aanbod in beslag, zoals is afgesproken in een exclusieve overeenkomst. Ook de eigen merken Makeup Mirecale en Collagen van Watsons, het Japanse make-upmerk Kiss Me en Koreaanse Clio zijn er te koop.

Colorlab hoopt met zijn innovatieve en frisse winkel vooral jongeren naar de winkels te trekken. Meer specifiek fashionista’s en beauty-liefhebbers. L’Oréal heeft de retailer daarbij geadviseerd wat de beste manier is om deze groep te trekken. De nieuwe winkels bieden klanten meer dan alleen een breed scala aan make-upproducten, stelt topman Samuel du Retail van L’Oréal in China. “Ze bieden een make-upervaring met toegang tot make-upartiesten voor consultaties, evenals een grote verzameling aan make-uptrends en nieuwe looks om hen te inspireren.”

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!