Voedingsmiddelen worden informatie-producten

Informatie over de herkomst en samenstelling van voedsel wordt steeds belangrijker. Het is een van de eerste dingen waar consumenten naar kijken bij het boodschappen doen. Het wordt zelfs moeilijk om de kwaliteit van het voedsel te onderscheiden van de kwaliteit van de informatie erover. Informatie staat gelijk aan kwaliteit. Voor fabrikanten is het lastig rekening te houden met de wensen van de consument omdat die tegenstrijdig zijn. Consumenten willen voedingsmiddelen die van hoge kwaliteit zijn, maar ook goedkoop, natuurlijk geteeld, perfect van uiterlijk, vers en altijd verkrijgbaar. Bovendien wenst de consument informatie over ingredienten, grondstoffen en het hele traject dat het product aflegt tussen fabrikant en winkel. Voor producenten en detailhandel is het dan ook vooral belangrijk om geloofwaardig te zijn. Ze moeten alle vragen over producten kunnen beantwoorden, of die nu gaan over ingredienten, teeltwijze, milieufactoren, diervriendelijkheid of fabricageprocessen. Dat kost geld en tijd, maar bedrijven moeten de informatie die ze verschaffen gaan beschouwen als een integraal onderdeel van het product dat ze verkopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!