Gsus heeft de Marketing Jaarprijs 2006 gewonnen. Andere genomineerden als Albert Heijn, Postbank en Hyves zagen de prijs aan hun neus voorbij gaan.
De jury roemde Gsus’ controversiële karakter, creativiteit en lef. Het kledingbedrijf durft de nek uit te steken en werkt niet met reclame- en mediabureaus. Gsus-oprichter Jan Schrijver daarover onlangs in MarketingTribune: ‘Nee absoluut niet. En weet je waarom niet? Voor je het weet trappen ze in de val om onze merknaam te letterlijk te nemen en er op een inkopmanier mee aan de haal te gaan. Het ontwerp van de campagnes, de fotografie: alles doen we zelf.’
Volgens Schrijver maken de ontwerpers de kleding die ze zelf graag in de kast zouden willen hebben: ‘Er kijken geen verkopers over onze schouder mee en we houden geen rekening met welke kleuren op een bepaald moment in de mode zijn.’
Gsus wint Marketing Jaarprijs
Gepubliceerd op 11 december 2006 om 00:00
Reacties 0