Unilever grootste adverteerder

Unilever was het afgelopen jaar de grootste adverteerder in Nederland. De producent van levensmiddelen en verzorgingsproducten gaf vorig jaar 215 miljoen euro uit aan advertentieruimte. Dat blijkt uit de Top 100 Adverteerders 2006 gepubliceerd in vakblad MarketingTribune.

Het voedingsmiddelenconcern gaf vorig jaar vooral veel uit aan advertenties op internet en in tijdschriften. Na Unilever volgen KPN, Procter & Gamble, L’Oréal en Beiersdorf. Opvallend is dat KPN weinig geld heeft uitgegeven aan tv-reclame. Gaf het bedrijf in 2005 nog voor 42 miljoen euro uit aan spot advertising, in 2006 bleef de teller steken op 28,5 miljoen euro. KPN investeerde vooral in de inzet van folders.

Albert Heijn is pas te vinden op plaats acht in de lijst. Het supermarktconcern is behoorlijk teruggevallen in de bruto-bestedingen, maar met daarbij de beëindiging van de supermarktoorlog in het achterhoofd is dat niet zo’n rare ontwikkeling. Dit is ook de reden dat Schuitema en Laurus uit de top tien zijn verdwenen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!