Sterke toename aandeel internet

De internetverkopen in Nederland nemen in rap tempo toe. In november groeiden de verkopen met bijna 25 procent. Het aandeel van de internetverkopen in de Nederlandse detailhandel neemt daardoor stevig toe.Dat blijkt uit cijfers van het CBS.

Volgens Michiel Vergeer, hoofdeconoom van het CBS, ziet het er op basis van de eerste elf maanden van vorig jaar naar uit dat de internetverkopen over heel vorig jaar met ongeveer vijftien procent zijn gegroeid. Het aandeel van de zogenaamde ‘niet-winkelverkopen’ op de totale detailhandelsverkopen is inmiddels gestegen tot vijf procent. Daartoe horen behalve internetverkopen ook de markt, de postorderbedrijven en de colportatie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!