Voor dropfabrikanten zijn tankstations een belangrijk afzetkanaal. Dit komt omdat drop een impulsproduct is.
Uit gegevens van het Studiecentrum voor Snacks en Zoetwaren blijkt dat impulsverkopen voor het overgrote deel in tankstations plaatsvinden. Gusta Willems, senior brand manager bij Leaf Holland stelt dat twintig procent van de totale omzet van dropfabrikant Venco afkomstig is uit het tankstationkanaal. ‘ Ook voor Red Band zijn tankstations van oudsher belangrijk’, aldus Willems.
Volgens Arto Karacoban, channel manager bij Nedan Zoetwaren, vindt twintig procent van de totale dropverkopen in Nederland plaats in het tankstationkanaal. Uit cijfers van AC Nielsen blijkt in ieder geval dat consumenten jaarlijks voor ongeveer 15 miljoen euro aan drop kopen bij het tankstation. Drop vertegenwoordigt hiermee een vijfde van de totale verkoop van suikerwaren in tankstations. Consumenten geven alleen meer uit aan snoep en kauwgom.’
Tankstation belangrijk afzetkanaal drop
Gepubliceerd op 18 januari 2007 om 00:00
Reacties 0