Supercoop is het nieuwste prijsvoordeelexperiment van CoopCodis
Gepubliceerd op 3 januari 2005 om 00:00
Supermarktketen Supercoop, onderdeel van Superunie, is weer een voorbeeld van een fullserviceformule die naar een prijsvoordeelmarkt afzakt. Voor de prijsoorlog zou de Coop-keten die samenging met een grote groep Codis-ondernemers zich nog bewegen naar een hoger prijssegment. De E-markt en Volumemarkt zouden beide Coop worden. Nadat de prijsoorlog begon, werd weinig meer vernomen van de uitbouw van de Coop-formule. CoopCodis heeft zich uiteindelijk genoodzaakt gezien het prijsimago aan te passen, hieruit is de Supercoop voortgekomen. De directeuren van de keten willen geen uitleg geven over de reden van ombouw tot Supercoop. Het is een proef en pas op 31 december 2004 wordt deze geevalueerd. In Wormerveer, Ruurlo, Wijchen en Arnhem zijn vestigingen omgebouwd tot Supercoop. In de winkels zijn meer prijsaccenten, meer prijsgeruststelling en zelfs harde garanties van laagste prijzen te zien. Coop telt op dit moment 134 vestigingen: 48 Coop-supermarkten, 38 Coop-fullservice-supermarkten, 44 Coop Compact-vestigingspunten en 4 Supercoop-winkels. De 38 fullservice- en 44 compact-winkels zijn nog van de Codis-ondernemers en bevinden zich merendeels in rustige marktgebieden in Friese, Groningse en Drentse dorpjes.
Reacties 0