Instore-budget is verdrievoudigd

Retailers en merkfabrikanten besteden jaarlijks bijna twee miljard euro aan instore-communicatie. Dat is een verdrievoudiging in drie jaar tijd. Dat stelt brancheorganisatie Popai Benelux.

Volgens Popai nemen niet alleen het aantal displays en tv-schermen in winkels toe, maar specifiek ook het aantal proeverijen. Popai-onderzoek toont aan dat dergelijke proeverijen de omzet ‘met honderden procenten’ verhogen.

Albert Heijn herkent de groei van bestedingen aan instore-communicatie. “Zeker proeverijen worden steeds belangrijker”, zegt een woordvoerder van de supermarktketen. “Via actieve klantenbenadering leg je echt contact en inspireer je consumenten.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!