"Have a break" van Nestlé juridisch beschermd

De pay-off 'Have a break' van Nestlé’s chocoladereep Kitkat kan in aanmerking komen voor bescherming als merk. Maar dan moet wel worden aangetoond dat deze slogan is ingeburgerd bij de consument. Dat heeft een adviseur van het Europees Hof gisteren volgens Het Financieele Dagblad uitgesproken. Als het Hof het advies van advocaat-generaal Juliane Kokott overneemt, heeft Nestlé een slag gewonnen in de strijd met concurrent Mars. Of dat ook tot een overwinning leidt voor Nestlé hangt wel af van de Britse rechter. Die moet nu gaan bepalen of de slogan 'Have a break' ook echt is ingeburgerd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!