Verkiezing voor slechtste product in de maak

De Consumentenbond loopt rond met plannen om een Nederlandse verkiezing voor slechtste product in het leven te roepen. Dat bevestigt hoofd beleidszaken Rob Dorscheidt van de Consumentenbond tegenover Distrifood.nl.

Dorscheidt zegt dat er plannen zijn voor een dergelijke verkiezing. “We zijn geïnspireerd door de verkiezing die Consumer International (CI) onlangs organiseerde. Er is echter nog niets concreet. We weten dus ook nog niet op welke termijn we de Nederlandse editie van start gaat.”

Tijdens het Consumer’ International Wereldcongres in Sydney werden de eerste ‘Bad Product Awards’ uitgereikt. Genomineerden waren onder meer Coca-Cola met zijn gebottelde leidingwater Dasani, Kellogg’s dat stripfiguren gebruikt om te zoute en te zoete ontbijtproducten te promoten bij kinderen en Mattel dat 19 miljoen stukken speelgoed met loodhoudende verf moest terughalen. Overall winnaar werd het Japanse pharmaconcern Takeda dat met het kinderslaapmiddel Rozerem aanzet tot irrationeel geneesmiddelengebruik.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!