Campina is het meest verkochte A-merk in de Nederlandse supermarkten. Dat blijkt uit GfK's supermarktkengetallen over de eerste elf maanden van dit jaar. Knorr volgt op plek twee, maar mag zich wel het populairste merk onder jongeren noemen.
Het afgelopen jaar hebben 6,3 miljoen huishoudens (87,7 procent) iets van Campina gekocht. Uit het onderzoek van GfK blijkt dat de top van de A-merken vooral worden gekocht op kwaliteit, smaak en geur en minder op prijs.
Bij 48 procent van de aankopen van een topmerk wordt kwaliteit als aankoopmotief genoemd. Bij 36 procent van de aankopen wordt smaak en/of geur als aankoopmotief gegeven. Hoewel prijs als aankoopmotief van een A-merk minder vaak wordt genoemd (30 procent), is deze factor bij de A-merken die vaak in de aanbieding zijn toch een belangrijk aankoopmotief.
Campina populairste A-merk
Gepubliceerd op 11 december 2007 om 00:00
Reacties 0