Friesland Foods neemt afstand van Fitna

Friesland Foods roept in paginagrote krantenadvertenties de bevolking van Maleisië op zijn Dutch Lady-producten niet te boycotten. De zuivelproducent heeft een minderheidsbelang in Dutch Lady in Maleisië, meldt RTL Nieuws woensdag.

De oproep komt nadat een supermarktketen rode stickers plakte op de zuivel van Dutch Lady. Dit gebeurde na het verschijnen van de film Fitna van Geert Wilders. Zo’n zestig procent van de bevolking in Maleisië is moslim.

In de paginagrote advertenties in alle grote kranten van Maleisië neemt Dutch Lady afstand van de standpunten van Wilders. Dutch Lady benadrukt dat het bedrijf deel is van de Maleisische cultuur en dat de fabrikant die cultuur respecteert.

Na het verschijnen van de zogenoemde Mohammed-cartoons in Deense kranten, in 2005, werd een aantal Deense bedrijven, waaronder zuivelconcerns, geboycot in landen met een moslimbevolking.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!