Sportmerk Brunotti heeft het verkoopseizoen voorjaar/zomer 2008 afgesloten met een groei van 46 procent. Volgens Brunotti zijn de positieve resultaten een rechtstreeks gevolg van een omslag binnen het bedrijf.
Vorig jaar koos Brunotti ervoor zich te richten op internationale expansie van het merk en verkocht daarom de textielcollecties van Magic Marine Apparel, die ook deel uitmaakten van het bedrijf. Ook koos het bedrijf op marketinggebied een andere koers. Na bijna dertig jaar kreeg Brunotti een nieuw logo en grote namen in de surf- en wintersportwereld verbonden zich aan het merk.
Brunotti ziet vooral op internet nog veel groeikansen. “De webshop is nu een jaar online, en erg gegroeid, maar er zit nog veel potentieel in”, zegt woordvoerder Lonneke Mulder. “Verder komen er mogelijk meer winkels of eigen winkels bij. En de internationale afzetmarkt kan blijven uitbreiden.” Brunotti wordt momenteel in 23 landen verkocht.
Sterke groei voor Brunotti
Gepubliceerd op 9 april 2008 om 00:00
Reacties 0