Webaankopen gespreid betalen

Consumenten kunnen de spulletjes die ze op internet kopen voortaan ook op afbetaling aanschaffen. LaSer Nederland heeft gisteren als eerste financiële dienstverlener de mogelijkheid geïntroduceerd webaankopen gespreid te betalen. Volgens directeur José Heussler heeft het bedrijf hiermee een primeur.

LaSer Nederland, onderdeel van de Franse LaSer Groep, is actief op het gebied van creditcards, kredietverstrekking op de winkelvloer en loyaliteitsprogramma's. Het bedrijf werkt daarbij samen met een groot aantal retailers, waaronder It’s, IKEA en Media Markt.

"Gespreid betalen is in gewone winkels al jaren gemeengoed", zegt Heussler. "Maar op internet bestaat tot nu toe nergens ter wereld een vergelijkbare service, terwijl het aantal webwinkels en de omzet die in de afgelopen jaren via het internet gerealiseerd wordt, sterk zijn toegenomen. Dat is voor ons aanleiding geweest om onze dienstverlening uit te breiden naar het internet. Wij kunnen daarbij optimaal profiteren van de ruime ervaring die wij hebben opgedaan met onze financiële dienstverlening op de winkelvloer."

LaSer Nederland heeft de afgelopen maand in samenwerking met IMpact Retail, eigenaar van de internetwinkel Modern.nl, een proef gedaan met de nieuwe dienst. Deze test is volgens het bedrijf succesvol verlopen, waardoor het sinds gisteren ook mogelijk is via de Amerikaanse webshop redcoon.nl te betalen op afbetaling. Inmiddels hebben ook andere retailers belangstelling getoond voor dit nieuwe LaSer-concept, waaronder Megapool.

"Deze service leent zich niet alleen uitstekend voor bedrijven in de elektronicabranche, maar bijvoorbeeld ook voor de reiswereld en de auto- en motorbranche", aldus Heussler. "In die sectoren gaat het in de regel om grotere bestedingen. Wanneer een consument deze op basis van een krediet gespreid kan betalen, neemt de kans op een daadwerkelijke koop sterk toe."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!