Bierbrouwer Grolsch, sinds kort onderdeel van SABMiller, wil Zuid-Afrika veroveren. Deze maand start men met een vier miljoen dollar kostende campagne om Grolsch als een premium bier in die markt te plaatsen. Het Nederlandse merk moet straks in de trendy bars van Kaapstad en de betere hotels in Johannesburg hét biertje worden.
Zuid-Afrika is de oorspronkelijke thuismarkt van SABMiller. Maar dat is niet de enige reden dat Grolsch daar onder het nieuwe eigenaarschap groot wordt gelanceerd. Zuid-Afrika is één van de grootste groeimarkten voor de wat duurdere premiumbieren met een groei die tussen de 20 en 25 procent ligt.
Grolsch, dat op kleine schaal al actief was in Zuid-Afrika, zal er met de bekende beugelfles en de groene 330 ml fles, veel breder worden geïntroduceerd. “Speciaal voor het openen van de beugelfles gaan we campagne voeren”, zegt directeur Ronald van Amerongen. “Ik ben net terug uit Zuid-Afrika en sommige mensen hadden een minuut nodig om uit te vinden hoe de fles open moest”, lacht Van Amerongen.
Grolsch wil Zuid-Afrika veroveren
Gepubliceerd op 10 juni 2008 om 00:00
Reacties 0