EK stuwt omzet Vaderdag

Winkeliers verwachten dat het EK voetbal een flinke impuls zal geven aan cadeaus voor Vaderdag. “Veel cadeaus zullen oranje gekleurd zijn”, laat de Raad Nederlandse Detailhandel (RND) weten.

Driekwart van de Nederlanders viert Vaderdag. De speciale dag voor vader moet het nog steeds afleggen tegen Moederdag, maar doordat de dag nu tijdens het EK valt, kruipt de omzet richting Moederdag.

De RND voorspelt dat aan een vaderdagcadeau gemiddeld veertig euro wordt uitgegeven, tegen gemiddeld 45 euro voor moeder.

Dit jaar staan Oranjeartikelen, nieuwe televisies en elektrische barbecues hoog op het verlanglijstje van veel vaders. Verder worden vaders verblijd met onder andere shirts, verzorgingsproducten en luchtjes, scheerapparaten of sportkleding.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!