Consument eet minder vlees

Nederlanders laten een stukje vlees steeds vaker links liggen. Het veranderende eetpatroon wordt vooral veroorzaakt door maatschappelijke overwegingen, zoals de bio-industrie en overmatig graanverbruik voor vee terwijl in de wereld voedseltekorten zijn. Dat blijkt uit een jaarlijks onderzoek van Deloitte.

Drie jaar geleden kwam er in Nederlandse huishoudens gemiddeld nog op 5,1 dagen per week vlees op tafel, nu is dat nog 4,7 keer. Nederlanders eten meer vis (gemiddeld een keer per week) of vleesvervangers (gemiddeld 0,6 keer per week).

Uit hetzelfde onderzoek blijkt ook dat het aantal mensen dat biologische producten te duur vindt steeg van ruim de helft naar tweederde van de consumenten. Overigens denken veel consumenten dat het prijsverschil tussen biologische en niet-biologische producten minder groot is dan een jaar geleden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!