‘Euro financiert prijzenoorlog’

De grondstoffen voor consumentenproducten worden op de wereldmarkt verhandeld in dollars. Ondanks de sterk gestegen grondstofprijzen zijn de consumentenprijzen in euro’s niet verhoogd. Dit komt door de zeer sterke positie van de euro ten opzichte van de dollar. “De euro heeft de supermarktoorlog gefinancierd”, zegt Jos Harmsen van de keurmerkorganisatie Max Havelaar. In de Volkskrant bevestigt ook Unilever dan de euro een dempend effect heeft gehad op de prijzen in de supermarkt.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!