Snackfabrikant Beckers mee met gezondheidstrend

De jubilerende snackfabikant Beckers, vijftig jaar oud, gaat mee in de gezondheidstrend. Zo introduceerde het bedrijf onlangs een Ik Kies Bewust-loempia. Door het gebruik van een andere frituurolie bevat de nieuwe loempia aanzienlijk minder verzadigde vetten, zo meldt Food Holland.

Beckers haalt in Europa met 400 medewerkers een jaaromzet van circa 100 miljoen euro. In Nederland komt zestig procent van de verkopen uit het out-of-home- kanaal. De supermarkten zijn goed voor zo’n veertig procent van de omzet. Naast het eigen A-merk produceert Beckers ook private labels voor diverse retailers in heel Europa. Sinds 1992 is Beckers onderdeel van Wessanen. In 1999 bracht Wessanen alle snackmerken in Nederland onder de vlag van Beckers.

Volgens Marc Waelbers, businessunit manager bij Beckers, werken ook de andere Beckers-vestigingen in Bocholt (België) en Deurne aan varianten die moeten voldoen aan de Ik Kies Bewust-eisen. Wanneer deze producten op de markt komen, kan hij nog niet zeggen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!