Website supermarkt vaker bezocht

Steeds meer consumenten bezoeken de websites van supermarkten. Sinds 2002 nam het aantal huishoudens dat ‘wel eens’ een website bezocht toe van 878 duizend tot bijna drie miljoen dit jaar. Dat blijkt uit het vrijdag gepubliceerde rapport 'Supermarktkengetallen' van de GfK.

Het aantal huishoudens dat wekelijks een supermarktsite bezoekt is de afgelopen jaren met bijna achttien procent gestegen naar 1,3 miljoen. Bijna tachtig procent van de huishoudens geeft aan dat het checken van aanbiedingen de belangrijkste reden is om een website te bezoeken. Ook het opzoeken van recepten is een reden naar een supermarktsite te surfen.

Een kwart van de huishoudens met kinderen en een laag inkomen bezoekt wekelijks een supermarktwebsite. Ook zijn het volgens de GfK vooral jonge alleenstaanden en tweeverdieners die de websites bezoeken.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!