PLUS Retail gaat zich richten op `integrale verbeterslag`

PLUS Retail wil zich dit jaar minder focussen op de prijzenslag die momenteel in de supermarktbranche gaande is en zich meer gaan richten op een `integrale verbeterslag`. Dat stelt commercieel directeur Sjaak de Korte van PLUS Retail. Volgens De Korte gaat PLUS de investeringen in de winkels en de back-office opvoeren. Het doel is om minder afhankelijk te worden van de factor prijs. Het afgelopen jaar heeft PLUS overigens al veel gedaan aan kostenbesparing en verbetering van de productiviteit. Het resulteerde in een groei die 1,5% hoger is dan de groei van de gehele markt. `Daardoor hebben we een marktaandeel van 0,2% erbij gewonnen, waardoor ons aandeel nu op 4,8% komt`, aldus De Korte.De groei van PLUS Retail heeft mede bijgedragen aan de groei van de Sperwer Groep waartoe de winkelformule behoort. De Sperwer Groep, waar ook de formule Spar onderdeel van is, zag zijn omzet in 2004 met 2,8% stijgen tot 1,1 miljard euro. De omzet van Spar groeide met 10,5% dankzij de instroom van 43 voormalige Garantmarkt-winkels. Het marktaandeel van Spar groeide van 1,3% naar 1,5% in 2004.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!