Nederlanders betalen teveel parkeergeld

Nederlanders geven structureel teveel geld uit aan parkeren bij parkeermeters. Van de Nederlanders betaalt 86 procent wel eens tot altijd teveel parkeergeld. In totaal betalen automobilisten wekelijks meer dan drie miljoen euro te veel aan parkeergeld. Dat blijkt uit het Grote Parkeeronderzoek in opdracht van mobiele parkeerservice Park-line onder 608 autobezitters waarvan de resultaten woensdag zijn bekendgemaakt.

Nederlanders ergeren zich groen en geel aan alledaagse parkeerproblemen. De grootste ergernissen zijn van tevoren bedenken hoe lang je gaat parkeren, lang zoeken naar een parkeerplek, defecte parkeermeters, dubbel parkeren en hoge parkeerkosten.

De oorzaak dat veel mensen teveel betalen ligt volgens de onderzoekers aan het feit dat niet goed kan worden ingeschat hoe lang ze blijven staan. Bijna de helft van de parkeerders betaalt gemiddeld één euro of meer te veel aan parkeergeld per keer. Betalen met kleingeld is nog populair, dat doet 88 procent. Meer dan de helft (55 procent) gebruikt de chipknip.

Een derde betaalt niet als ze geen kleingeld of chipknip bij zich hebben en een op de tien bestuurders koopt bewust te weinig parkeertijd met het risico op een boete. Bij een defecte parkeermeter betaalt een kwart van de Nederlanders niet. Toch zoekt 71 procent een andere werkende parkeermeter. In Amsterdam is maar vijftig procent zo braaf.

Meer dan de helft van de ergernissen is volgens het onderzoek te voorkomen met belparkeren, een betaalmethode die in opkomst is. De automobilist betaalt dan alleen voor de tijd die hij parkeert. Aan- en afmelden gaat met de mobiele telefoon en de code boven iedere parkeermeter. De parkeerder betaalt achteraf en nooit meer teveel. Defecte parkeermeters en de ergernis van geen kleingeld of een lege chipknip zijn daarmee verleden tijd, alleen een mobiele telefoon is nodig.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!