Stapsgewijs rolt het Japanse bedrijf het premiummerk Infiniti uit in Europa. Vrijdag was Nederland aan de beurt. In Barendrecht opende het eerste Infiniti Center van Nederland zijn deuren. Volgende maand volgt een tweede showroom op een locatie aan de A9 in Amsterdam.
Met Infiniti wil Nissan een plekje veroveren in het segment van de exclusieve personenwagens. Een terrein waarin Europese merken als BMW, Mercedes en Audi nog steeds domineren. Infiniti probeert zich nadrukkelijk te positioneren als zelfstandig merk, los van het moederbedrijf Nissan. In dat opzicht lijkt Infiniti op Lexus, het dure merk van Toyota.
De Nederlandse importeur van Infiniti, AutoBinck, zegt zich niet te laten afschrikken door de malaise in de autobranche. In november daalde het aantal kentekenregistraties van nieuwe auto’s in Nederland met bijna 22 procent ten opzichte van vorig jaar. "We geloven nog steeds zeer in het merk, daar doet de huidige crisis niets aan af. We houden er alleen wel rekening mee dat de aanloopperiode wat langer duurt dan gedacht, maar uiteindelijk zal het een keer aantrekken", zegt een woordvoerder.
Reacties 0