Bijna tweederde van alle grote retailers doet aan webverkoop, een groei van veertig procent binnen een jaar. Mailmarketing is met een kwart gegroeid en het aantal retailers dat aan zoekreclame doet is bijna verdubbeld. Dit blijkt uit het jaarlijkse overzicht RetailSites dat is gepubliceerd in het januarinummer van RetailTrends.
Dat de detailhandel steeds verder digitaliseert is geen verrassing. Niet alle grote winkelketens beschikken over een volwaardige webshop, maar veel retailers verschuiven een deel van hun activiteiten naar het web. Ervaren etailers voegen geleidelijk nieuwe diensten toe, en ze verbeteren hun mailmarketing en zoekreclame. Ze nemen daarmee een voorsprong op de middenmoot van de middenstand, want daar wordt nog volop gestunteld met zoekmachines en nieuwsbrieven.
Alles over de webverkoop van retailend Nederland vindt u in het januarinummer van RetailTrends. Een proefexemplaar aanvragen? Stuur een mail naar sales@retailtrends.nl. Voor een jaarabonnement op RetailTrends, klik hier.
E-commerce neemt vlucht
Gepubliceerd op 14 januari 2009 om 00:00
Reacties 0