Bol.com boert goed

De online retail ziet jaarlijks zijn marktaandeel gestaag toenemen. Webwinkel bol.com blijkt ook het afgelopen jaar één van de grote aanjagers met een recordomzet van 224 miljoen euro. Dat is 31 procent meer dan de 171 miljoen euro omzet die in 2007 werd geboekt.

De etailer verkoopt naast boeken, ook cd’s, dvd’s, elektronica, mobiele telefoons, games, software en sinds 2007 ook tweedehands boeken. In 2008 deden meer dan twee miljoen klanten ruim elf miljoen aankopen bij bol.com. Dat komt neer op een gemiddelde besteding van 112 euro per klant of twintig euro per aankoop.

Directeur Daniel Ropers schrijft de groei van zijn bedrijf met name toe aan het toegenomen vertrouwen dat Nederlandse consumenten hebben in winkelen op internet. Voor dit jaar rekent de topman wederom op groei.

De webwinkel mikt dit jaar onder meer op meer diensten. Zo moeten klanten elkaar beter van advies kunnen voorzien. Mensen die bijvoorbeeld een dvd van de tv-serie Six Feet Under kochten, zijn mogelijk ook geïnteresseerd in andere dvd’s die Six Feet Under-fans aanschaften op de site.

Verder wil bol.com zijn diensten op meer plekken op het web aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan de online verkoop van reisboeken en taalgidsen op de website van een reisbureau. Bol.com heeft al een kleine ‘webwinkel’ die gebruikers van Hyves op hun profielpagina’s kunnen plaatsen. Ropers denkt ook na over bol.com op de mobiele telefoon en digitale televisie.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!