‘Hang naar zichtbare luxe is voorbij’

Blingbling, breed uitgemeten logo’s, tassen met opvallende snuisterijen. Het is voorbij met de pronkerij, zo verwacht content director Juliet Warkentin van het Britse trendbureau Worth Global Style Network (WGSN). “Het is een tegenreactie op zakkenvullerij en overconsumptie.”

Luxe verdwijnt niet, stelt Warkentin tegenover de Britse krant Telegraph, maar wordt vooral gezocht in subtiliteiten. “Bijvoorbeeld de perfecte naad. Het gaat draaien om ingetogen perfectie en onbewuste eenvoud.”

Volgens Dana Thomas, auteur van ‘Deluxe – How Luxury Lost Her Lustre’ is de ogenschijnlijke luxe voorbij, omdat ze alomtegenwoordig is. De ‘L’ en ‘V’ van Luis Vuitton is niet bepaald meer exclusief te noemen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!