In het overzicht Retail & Opleiding dat in RetailTrends 1 is gepubliceerd is het opleidingenaanbod van Prénatal weggevallen. Hierbij de informatie van Prénatal betreffende hun opleidingsbeleid.
Opleidingen: Prénatal is bezig met de verdere ontwikkeling van een competentiegericht ‘trainingsgebouw’, dat gebaseerd is op de merkwaarden van Prénatal. Dit betekent dat niet iedereen standaard het gehele ‘opleidingshuis’ doorloopt, maar dat specifiek gekeken wordt naar de individuele opleidingsbehoeften van de betreffende medewerker. Hierop wordt het specifieke opleidingsprogramma gebaseerd en gekozen.
Vorig jaar is het speciale loopbaanprogramma Sales van start gegaan. Hierin kunnen medewerkers opgeleid worden van verkoopmedewerker naar assistent filiaalmanager en/of filiaalmanager, van zowel een stadswinkel als een warenhuis. Ook de verdere groei naar verkoopmanager behoort tot de mogelijkheden. De trainingsprogramma’s en het -materiaal zijn altijd op maat gemaakt, waarbij wordt samengewerkt met het concept ontwikkelingsbureau Made of Man, waar Prénatal al diverse jaren mee werkt. Iedere medewerker krijgt een eigen trainingsmanual dat bij iedere gevolgde training aangevuld wordt.
In samenwerking met: Drie externe training- en ontwikkelingsbureaus: Dreamfactory, Spruijt & Verheul en Pura Vida.
Bijzonderheden: Prénatal is bezig met de ontwikkeling om vanuit een retailmerkorganisatie (retailmerk) naar een merkgestuurde organisatie (lovemark) te gaan. De factor ‘mens’ speelt hierin eigenlijk de belangrijkste rol.
Lees het volledige dossier over Personeel en Opleidingen in het januarinummer van RetailTrends. Een gratis proefexemplaar? Stuur een mail naar sales@retaitrends.nl. Een jaarabonnement op RetailTrends? Klik hier.
Retail & Opleiding: Prénatal
Gepubliceerd op 6 februari 2009 om 00:00
Reacties 0